Brugertest

Gør dit design brugervenligt

Brugertests handler om at undersøge, hvordan rigtige brugere interagerer med dit design. Så du kan være sikker på, at din målgruppe kan finde ud af og har lyst til at bruge dit design.

Hvad får jeg ud af at brugerteste?

Brugertests afslører hvordan rigtige brugere interagerer med dit design – og ikke mindst hvor de støder på problemer.

Som designer stirrer man sig nemt blind på sit eget design. Derfor har man ofte brug for et ekstra blik, og det bedste blik er målgruppens adfærd.

Med en brugertest får du et klart overblik over de udfordringer målgruppen oplever med designet, og anbefalinger til hvordan du kan forbedre designet.

Hvad kan man brugerteste?

Alt som folk skal bruge eller forstå, kan i princippet brugertestes.

Hjemmesider & Apps

Fysiske produkter

Tekster

Hvad koster en brugertest?

Prisen på en brugertest afhænger af hvor langt i processen du er, hvor meget du ønsker at teste og med hvor mange brugere. Her er nogle pris-eksempler:

Quick-and-dirty

19.500 kr.

5 testpersoner


Sessioner af max 30 minutter.


Mini-rapport med observerede problemer og primære anbefalinger.

Formativ brugertest

59.500 kr.

7-8 testpersoner


Sessioner af 30-45 minutter.


Fuld rapport med alle problemer, årsagsanalyse og anbefalinger


Præsentation af resultaterne hos jer

Udvidet brugertest

99.500 kr.

8-16 testpersoner


Sessioner af 30-60 minutter


Fuld rapport med alle problemer, årsagsanalyse og anbefalinger


Præsentation af resultaterne hos jer.


+ Løsningsworkshop eller kort ekspert-review før testen.

Priseksemplerne er ekskl. moms og inkluderer ikke udgifter til transport, lokaleleje eller rekruttering af deltagere.

Brugertest